~News

~News

Ars Technica (/ˌɑːrz ˈtɛknɪkə/; a Latin-derived term that the site translates as the "art of technology", and sometimes known commonly as Ars) is a website covering news and opinions in technology, science, politics, and society, created by Ken Fisher and Jon Stokes in 1998. It publishes news, reviews, and guides on issues such as computer hardware and software, science, technology policy, and video games. Ars Technica was privately owned until May 2008, when it was sold to Condé Nast Digital, the online division of Condé Nast Publications. Condé Nast purchased the site, along with two others, for $25 million and added it to the company's Wired Digital group, which also includes Wired and, formerly, Reddit. The staff mostly works from home and has offices in Boston, Chicago, London, New York City, and San Francisco. The operations of Ars Technica are funded primarily by advertising, and it has offered a paid subscription service since 2001. The website generated controversy in 2010, when it experimentally prevented readers who used advertisement-blocking software from viewing the site.

  • BBC News - Home


  • 375 stories per week

The British Broadcasting Corporation (BBC) is a public service broadcaster, headquartered at Broadcasting House in Westminster, London. It is the world's oldest national broadcaster,[3] and the largest broadcaster in the world by number of employees,[4] employing over 22,000 staff in total, of whom more than 19,000 are in public sector broadcasting.[1][5][6][7] The total number of BBC staff amounts to 35,402 including part-time, flexible, and fixed-contract staff.[8] The BBC is established under a Royal Charter[9] and operates under its Agreement with the Secretary of State for Digital, Culture, Media and Sport.[10] Its work is funded principally by an annual television licence fee[11] which is charged to all British households, companies, and organisations using any type of equipment to receive or record live television broadcasts and iPlayer catch-up.[12] The fee is set by the British Government, agreed by Parliament,[13] and used to fund the BBC's radio, TV, and online services covering the nations and regions of the UK. Since 1 April 2014, it has also funded the BBC World Service (launched in 1932 as the BBC Empire Service), which broadcasts in 28 languages and provides comprehensive TV, radio, and online services in Arabic and Persian. Around a quarter of BBC's revenue comes from its commercial subsidiary BBC Studios (formerly BBC Worldwide), which sells BBC programmes and services internationally and also distributes the BBC's international 24-hour English-language news services BBC World News, and from BBC.com, provided by BBC Global News Ltd. In 2009, the company was awarded the Queen's Award for Enterprise in recognition of its international achievements.[14] From its inception, through the Second World War (where its broadcasts helped to unite the nation), to the popularisation of television in the post-WW2 era and the internet in the late 20th and early 21st centuries, the BBC has played a prominent role in British life and culture.[15] It is also known colloquially as The Beeb, Auntie, or a combination of both (as Auntie Beeb).[16][17]

  • CBC | Top Stories News


  • 251 stories per week

CBC.ca is the English-language online service of the Canadian Broadcasting Corporation. It was introduced in 1996. Under its previous names, the CBC's online service first went live in 1993. The Web-based service of the CBC is one of Canada's most visited web sites. It currently contains over one million pages of information. CBC also runs the French-language website Ici.Radio-Canada.ca. [Source](https://en.wikipedia.org/w/index.php?search=CBC.ca&title=Special%3ASearch&wprov=acrw1_0)

  • US Top News and Analysis


  • 337 stories per week

CNBC is an American pay television business news channel owned by NBCUniversal News Group, a division of NBCUniversal, with both indirectly owned by Comcast. Headquartered in Englewood Cliffs, New Jersey,[1] the network primarily carries business day coverage of U.S. and international financial markets. Following the end of the business day and on non-trading days, CNBC primarily carries financial and business-themed documentaries and reality shows. CNBC was established on April 17, 1989, as a joint venture between NBC and Cablevision as the Consumer News and Business Channel.[2] Two years later, in 1991, the network acquired its main competitor, the Financial News Network, a move which expanded both its distribution and its workforce. Cablevision subsequently sold its stake to NBC, giving NBC sole ownership. As of February 2015, CNBC is available to approximately 93,623,000 pay television households (80.4% of households with television) in the United States.[3] In 2007, the network was ranked as the 19th-most valuable cable channel in the United States, worth roughly $4 billion.[4] In addition to the domestic U.S. feed, various localized versions of CNBC also operate, serving different regions and countries. NBCUniversal is the owner, or a minority stakeholder, in many of these versions.[5][6] [Source](https://en.wikipedia.org/w/index.php?search=CNBC.com&title=Special%3ASearch&wprov=acrw1_0)

  • CNN.com - RSS Channel - HP Hero


  • 816 stories per week

Cable News Network (CNN) is a multinational news-based pay television channel headquartered in Atlanta.[3][4][5] It is owned by CNN Worldwide, a unit of the WarnerMedia News & Sports division of AT&T's WarnerMedia.[6] It was founded in 1980 by American media proprietor Ted Turner and Reese Schonfeld as a 24-hour cable news channel.[7][8][9] Upon its launch in 1980, CNN was the first television channel to provide 24-hour news coverage,[10] and was the first all-news television channel in the United States.[11] As of September 2018, CNN has 90.1 million television households as subscribers (97.7% of households with cable) in the United States.[12] In 2019, CNN ranked third in viewership among cable news networks, behind Fox News and MSNBC, averaging 972,000 viewers.[13] CNN ranks 14th among all basic cable networks.[14][15] The network is known for its dramatic live coverage of breaking news, some of which has drawn criticism as overly sensationalistic, and for its efforts to be nonpartisan, which have led to accusations of false balance.[16][17][18][19] Globally, CNN programming has aired through CNN International, seen by viewers in over 212 countries and territories;[20] since May 2019 however, the US domestic version has absorbed international news coverage in order to streamline programming expenses. The American version, sometimes referred to as CNN (US), is also available in Canada, some islands of the Caribbean and in Japan, where it was first broadcast on CNNj in 2003, with simultaneous translation in Japanese.[21]

Engadget (stylized in lowercase as engadget) is a multilingual technology blog network with daily coverage of gadgets and consumer electronics. Engadget operates a total of ten blogs—four written in English and six international versions with independent editorial staff. Engadget has ranked among the top five in the "Technorati top 100"[1] and was noted in Time for being one of the best blogs of 2010.[2] It has been operated by AOL since October 2005 and is now owned by Verizon Media.[3] [Source](https://en.wikipedia.org/w/index.php?search=Engadget.com&title=Special%3ASearch&wprov=acrw1_0)

MSNBC is an American news-based pay television cable channel based in New York City. It is owned by the NBCUniversal News Group division of NBCUniversal (a subsidiary of Comcast). It provides NBC News coverage as well as its own reporting and political commentary on current events. MSNBC and its website were founded in 1996 under a partnership between Microsoft and General Electric's NBC unit, hence the network's naming.[3] Although they had the same name, msnbc.com and MSNBC maintained separate corporate structures and news operations. msnbc.com was headquartered on the Microsoft campus in Redmond, Washington, while MSNBC operated out of NBC's headquarters in New York City. Microsoft divested itself of its stakes in the MSNBC channel in 2005 and in msnbc.com in July 2012. The general news site was rebranded as NBCNews.com, and a new msnbc.com was created as the online home of the cable channel, broadcasting from 30 Rockefeller Plaza in Midtown Manhattan.[4] In the late summer of 2015, MSNBC revamped its programming; the moves were in sharp contrast to previous programming decisions at the network. MSNBC sought to sharpen its news image by entering into a dual editorial relationship with its organizational parent NBC News. MSNBC Live, the network's flagship daytime news platform, was expanded to cover over eight hours of the day.[5] Phil Griffin is the president and director of day-to-day operations at MSNBC.[6] On June 29, 2009, MSNBC launched a 1080i high-definition feed.[7] As of September 2018, approximately 87 million households in the United States (90.7 percent of pay television subscribers) were receiving MSNBC. In 2019, MSNBC ranked second among basic cable networks averaging 1.8 million viewers, behind rival Fox News, averaging 2.5 million viewers.

  • News : NPR


  • 157 stories per week

National Public Radio (NPR, stylized in all lowercase, npr) is an American privately and publicly funded non-profit media organization based in Washington, D.C. NPR is based in two locations: main NPR headquarters in Washington, D.C. (often referenced as the "mothership" of NPR) and NPR West headquarters in Culver City, California.[2] NPR differs from other non-profit membership media organizations, such as AP, in that it was established by an act of Congress[3] and most of its member stations are owned by government entities (often public universities). It serves as a national syndicator to a network of over 1,000 public radio stations in the United States.[4] NPR produces and distributes news and cultural programming. The organization's flagship shows are two drive-time news broadcasts, Morning Edition and the afternoon All Things Considered; both are carried by most NPR member stations, and are among the most popular radio programs in the country.[5][6] As of March 2018[update], the drive time programs attract an audience of 14.9 million and 14.7 million per week respectively.[7] NPR manages the Public Radio Satellite System, which distributes NPR programs and other programming from independent producers and networks such as American Public Media and Public Radio International. Its content is also available on-demand online, on mobile networks, and, in many cases, as podcasts.[8] Several NPR stations also carry programs from British public broadcaster BBC World Service. [Source](https://en.wikipedia.org/w/index.php?search=NPR.org&title=Special%3ASearch&wprov=acrw1_0)

  • YouTube's news destination featuring comprehensive up-to-date coverage on the latest top stories, sports, business, entertainment, politics, and more.


YouTube is an online video platform owned by Google. It is the second most-visited website in the world.[7] In 2019, more than 500 hours of video content were uploaded to YouTube servers every minute.[8] All users can watch videos on the website, but only registered users can upload, view, rate, share, add to playlists, report, comment on videos, and subscribe to other users. Available content includes video clips, TV show clips, music videos, short and documentary films, audio recordings, movie trailers, live streams, video blogging, short original videos, and educational videos. Most content is generated by individuals, but media corporations also publish videos. Founded in 2005, YouTube was acquired the following year by Google for US$1.65 billion. It has become one of the company's most lucrative subsidiaries, earning $15 billion in 2019.[1] YouTube and selected creators earn advertising revenue from Google AdSense, a program that targets ads according to site content and audience. The vast majority of videos are free to view, but there are exceptions, including subscription-based premium channels, film rentals, as well as YouTube Music and YouTube Premium, subscription services respectively offering premium and ad-free music streaming, and ad-free access to all content, including exclusive content commissioned from notable personalities. YouTube has faced criticism over aspects of its operations, including its handling of copyrighted content contained within uploaded videos,[9] its recommendation algorithms perpetuating videos that promote conspiracy theories and falsehoods,[10] hosting videos ostensibly targeting children but containing violent or sexually suggestive content involving popular characters,[11] videos of minors attracting pedophilic activities in their comment sections,[12] and fluctuating policies on the types of content that is eligible to be monetized with advertising.[9] [Source](https://en.wikipedia.org/w/index.php?search=YouTube.com&title=Special%3ASearch&wprov=acrw1_0)

  • News | New York Post


  • 352 stories per week

The New York Post (sometimes abbreviated as NY Post) is a conservative[3] daily tabloid newspaper in New York City. The Post also operates NYPost.com, the celebrity gossip site PageSix.com and the entertainment site Decider.com. The paper is published as part of Rupert Murdoch's media conglomerate. It was established in 1801 by Federalist and Founding Father Alexander Hamilton and became a respected broadsheet in the 19th century under the name New York Evening Post.[4] The Post's most famous 19th century editor was William Cullen Bryant. Through the mid-20th century the paper was owned by Dorothy Schiff, who developed its tabloid format. In 1976, Murdoch bought the Post for US$30.5 million.[5] Since 1993, the Post has been owned by Murdoch's News Corp. Its distribution ranked 4th in the US in 2019.[6] [Source](https://en.wikipedia.org/w/index.php?search=Nypost.com&title=Special%3ASearch&wprov=acrw1_0)

  • NYT > World News


  • 212 stories per week

  • RT - Daily news


  • 458 stories per week

RT (formerly Russia Today) is a Russian state-controlled[1] international television network funded by the federal tax budget of the Russian government.[15][16] It operates pay television channels directed to audiences outside of Russia, as well as providing Internet content in English, Spanish, French, German, Arabic, and Russian. RT is a brand of TV-Novosti, an "autonomous non-profit organization" founded by the Russian state-owned news agency RIA Novosti in April 2005.[10][17] During the economic crisis in December 2008, the Russian government, headed by Prime Minister Vladimir Putin, included ANO "TV-Novosti" on its list of core organizations of strategic importance to Russia.[18][19][20] RT operates as a multilingual service with channels in five languages: the original English-language channel was launched in 2005, the Arabic-language channel in 2007, Spanish in 2009, German in 2014 and French in 2017. RT America (since 2010),[21] RT UK (since 2014) and other regional channels also produce local content. RT is the parent company of the Ruptly video agency,[5][6][7] which owns the Redfish video channel and the Maffick digital media company.[8][9] RT has been described as a major propaganda outlet for the Russian government and its foreign policy.[2] Academics, fact-checkers, and news reporters (including some current and former RT reporters) have identified RT as a purveyor of disinformation[42] and conspiracy theories.[47] The UK media regulator, Ofcom, has repeatedly found RT to have breached its rules on impartiality, including multiple instances in which RT had broadcast "materially misleading" content.[54] RT's editor-in-chief Margarita Simonyan compared the channel to the Ministry of Defence and stated that it was "waging an information war, and with the entire Western world".[16][55] In September 2017, RT America was ordered to register as a "foreign agent" with the United States Department of Justice under the Foreign Agents Registration Act.[56] RT has been banned in Ukraine since 2014,[57] and in Latvia[58] and Lithuania[59] since 2020. [Source](https://en.wikipedia.org/w/index.php?search=Rt.com&title=Special%3ASearch&wprov=acrw1_0)

  • The Babylon Bee


  • 39 stories per week

The Babylon Bee is a conservative Christian news satire website that publishes satirical articles on religion, politics, current events, and well-known public figures. It has been referred to in the media as a Christian, evangelical, or conservative version of The Onion.[1][2][3][4] [Source](https://en.wikipedia.org/w/index.php?search=Babylonbee.com&title=Special%3ASearch&wprov=acrw1_0)

The Daily Wire is an American conservative news website and media company founded in 2015 by political commentator Ben Shapiro and director Jeremy Boreing.[1][2] [Source](https://en.wikipedia.org/w/index.php?search=Dailywire.com&title=Special%3ASearch&wprov=acrw1_0)

  • The National Post


  • 213 stories per week

The National Post is a Canadian English-language newspaper. The paper is the flagship publication of Postmedia Network, and is published Tuesdays through Saturdays.[2] It was founded in 1998 by Conrad Black. Once distributed nationally, it later began publishing a daily edition in the provinces of Ontario, Quebec, Alberta and British Columbia, with only its weekend edition available in Manitoba and Saskatchewan. As of 2006, the Post is no longer distributed in Canada's Atlantic provinces and the territories. [Source](https://en.wikipedia.org/w/index.php?search=Nationalpost.com&title=Special%3ASearch&wprov=acrw1_0)

  • Top stories - Google News


  • 354 stories per week

Google News is a news aggregator service developed by Google. It presents a continuous flow of links to articles organized from thousands of publishers and magazines. Google News is available as an app on Android, iOS, and the Web. Google released a beta version in September 2002 and the official app in January 2006.[1] The initial idea was developed by Krishna Bharat.[2][3] The service has been described as the world's largest news aggregator.[4] In 2020, Google announced they would be spending $1 billion to work with publishers to create Showcases.[5] [Source](https://en.wikipedia.org/w/index.php?search=News.google.com&title=Special%3ASearch&wprov=acrw1_0)

  • Top stories - Google News - Canada


  • 1803 stories per week

  • TVO Current affairs, documentaries and education


  • 37 stories per week

TVOntario (often abbreviated as TVO and stylized on-air as tvo) is a publicly funded English-language educational television network and media organization serving the Canadian province of Ontario. It is operated by the Ontario Educational Communications Authority (OECA), a Crown corporation owned by the Government of Ontario. It operates flagship station CICA-DT (virtual and UHF digital channel 19) in Toronto, which also relays programming across portions of Ontario through eight rebroadcast stations. All pay television (cable, satellite, IPTV) providers throughout Ontario are required to carry TVO on their basic tier, and programming can be streamed for free online. [Source](https://en.wikipedia.org/w/index.php?search=Tvo.org&title=Special%3ASearch&wprov=acrw1_0)

  • World news | The Guardian


  • 580 stories per week

TheGuardian.com, formerly known as Guardian.co.uk and Guardian Unlimited, is a British news and media website owned by the Guardian Media Group. It contains nearly all of the content of the newspapers The Guardian and The Observer, as well as a substantial body of web-only work produced by its own staff, including a rolling news service. As of November 2014, it was the second most popular online newspaper in the UK with over 17 million readers per month; with over 21 million monthly readers, Mail Online was the most popular.[1] The site is made up of a core news site, with niche sections and subsections covering subjects including sport, business, environment, technology, arts and media, and lifestyle. TheGuardian.com is notable for its engagement with readers, including long-running talkboards and, more recently, a network of weblogs. Its seven blogs were joined on 14 March 2006, by a new comment section, "Comment is free", which has since merged into its Opinion section. The site can be viewed without cost or registration, though some services such as leaving comments on articles require users to register. In March 2009, Guardian.co.uk launched their API, using the OAuth protocol and making a wide range of Guardian content available for use by web application developers.[2] [Source](https://en.wikipedia.org/w/index.php?search=TheGuardian.com&title=Special%3ASearch&wprov=acrw1_0)

  • WSJ.com: World News


  • 59 stories per week